Clienţi Referințe clienți Pharma

Farmexpert

“ Dacă ne uităm la evoluția Farmexpert, la poziția pe care o ocupăm în piață este clar că aveam nevoie de o soluție ERP puternică, care să susțină toate inițiativele de business. Dată fiind importanța pe care o are infrastructura software în procesele noastre de business, decizia implementării Charisma ERP a venit natural ” Cătălina Văcăroiu, IT Director

Pharma

Compania


FARMEXPERT este unul dintre cei mai importanți distribuitori de medicamente și parafarmaceutice din România – locul 1 în piața farmaceutică din punct de vedere al profitabilității - având acoperire la nivel național prin intermediul a 6 sucursale aflate în marile orașe ale țării.  Farmexpert este deținut de Alliance Healthcare Deutschland, unul din cei mai mari distribuitori de farmaceutice din Germania care face parte din grupul Walgreens Boots Alliance (lider mondial în industria farmaceutică și de frumusețe).

Din punct de vedere logistic, Framexpert dispune de 1 depozit central și 5 depozite regionale, un numar de 7230 produse în nomenclator și o echipă de peste 750 oameni.Prin intermediul celor 14 reprezentanțe locale, Farmexpert deservește 5500 de puncte de livrare din 1200 de localități.

Situația

Farmexpert a utilizat până în anul 2008 o aplicație simplă de contabilitate, destul de limitată din punct de vedere al funcționalităților oferite. În contextul dezvoltării accelerate a business-ului, al creșterii numărului de produse și al extinderii companiei la nivel național s-a impus nevoia de centralizare a activitații în cadrul unei soluții software intergrate. Pentru gestionarea activității de distribuție, compania folosea deja de cca 2 ani o soluție dedicată, dezvoltată de TotalSoft, capabilă să susțină creșterea.


“Dacă ne uităm la evoluția Framexpert, la poziția pe care o ocupăm în piață este clar că aveam nevoie de o soluție ERP puternică, care să susțină toate inițiativele de business. Dată fiind importanța pe care o are infrastructura software în procesele noastre de business, decizia implementării Charisma ERP a venit natural” povestește dna Cătălina Văcăroiu, IT Director, Farmexpert. 


Soluția

Adopția Charisma ERP a însemnat în primă fază preluarea informațiilor financiare, contabile, achiziții, vânzări, stocuri într-o bază de date unică, care să permită gestionarea integrată a acestora și urmărirea mult mai facilă a activității comerciale. Un alt modul important pentru activitatea Farmexpert a fost modulul de management al contractelor cu spitalele prin intermediul căruia compania urmărește distribuția de medicamente către acest tip de beneficiar, de la intrarea cererilor la ofertare, vânzare, contractare și livrare, întregul flux de lucru urmărindu-se prin intermediul aplicației.


“Am extins soluția în direcția în care business-ul nostru a evoluat, astăzi o pondere de 70% din procesele Farmexpert se bazează pe Charisma, de la cele operaționale la raportare, comenzi, livrări, financiare etc.” spune dna Cătălina Văcăroiu, IT Director, Farmexpert. 


Pentru a ține pasul cu evoluția tehnologica și a eficientiza permanent procesele interne, s-a decis  integrarea în sistem a terminalelor mobile, mai exact upgrade-ul modulului Warehouse Management System pentru automatizarea scanării și inventarierii produselor pe baza codurilor de bare.



Rezultate

Din punctul meu de vedere, beneficiul major, apreciat inclusiv la nivel de business este flexibilitatea extraordinară cu care Charisma se adaptează cerințelor și modul în care răspunde nevoilor noastre.  Consider că atâta timp cât avem la dispoziție resursele tehnice necesare, orice ne propunem este realizabil” apreciază dna Cătălina Văcăroiu.


Scalabilitatea soluției a permis personalizarea acesteia astfel încât să răspundă așteptărilor “Dacă am avut o linie nouă de business, o inițiativă, o idee am putut-o transpune în Charisma, sistemul raspunzând de fiecare dată cerințelor noastre, de multe ori mergând la nivel de detaliu și cu adaptări special făcute pentru noi. Consider că acesta este un avantaj real din perspectiva competitivității, toate liniile de business fiind susținute prin sistem” spune IT Directorul Farmexpert.


Susținerea creșterii business-ului Framexpert “Charisma face față unui număr de operațiuni, procese, facturi etc. conform cu nevoile noastre, acesta fiind un alt mare plus pe care l-am obținut în urma implementării” mărturisește dna Cătălina Văcăroiu.