Noutăți Ultimele știri TotalSoft ocupă pentru al doilea an consecutiv primul loc în topul furnizorilor de soluţii ERP din România

Știri TotalSoft

Bucureşti, 4 ctombrie 2011


TotalSoft, producătorul sistemului Charisma ERP, s-a clasat pentru al doilea an consecutiv pe primul loc în topul furnizorilor de soluţii de tip ERP din România, conform studiului “ERP Romania 2011. Analysis and trends of the ERP software products and related services” publicat de Pierre Audoin Consultants.

TotalSoft ocupă pentru al doilea an consecutiv primul loc în topul furnizorilor de soluţii ERP din România


București, 4 octombrie 2011

TotalSoft, producătorul sistemului Charisma ERP, s-a clasat pentru al doilea an consecutiv pe primul loc în topul furnizorilor de soluţii de tip ERP din România, conform studiului “ERP Romania 2011. Analysis and trends of the ERP software products and related services” publicat pe 30 septembrie de compania de cercetare de piaţă şi consultanţă Pierre Audoin Consultants.

Rezultatele studiului arată o creștere a cotei de piață TotalSoft la 14% în condițiile unei stagnări a pieței ERP în jurul valorii de 100M Euro. Compania înregistrează pe parte de licenţe cea mai mare creștere dintre primii 5 furnizori ai topului, de cca 16%, pe parte de servicii ocupând în continuare primul loc, cu o valoare aproape dublă faţă de următorul clasat.

"Piața românească de soluții de tip ERP este atipică, specificul ei ținând de dorința clienților și prospecților de a se adapta produsul software la business-ul curent, și nu invers, așa cum se întamplă pe piețe mult mai mature. Astfel, soluțiile doar parțial pre-configurate și foarte flexibile ca și dezvoltări ulterioare au succes. În acest context, TotalSoft a beneficiat cel mai mult de pe urma acestui tip de cereri și a avut întotdeauna o agresivitate în vânzări și marketing, precum și un suport financiar care i-au permis câștigarea aproape permanentă de cotă de piață în România." Eugen Schwab Chesaru, Managing Director, PAC România.

Cu 22,45M Euro cifră de afaceri consolidată, înregistrată în 2010, din care peste 14M Euro obţinute din furnizarea de soluţii de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pe piaţa românească, TotalSoft își consolidează poziția de lider de piață, devansând pentru al doilea an consecutiv funizori mondiali în soluţii software B2B.

„Mă bucură nespus acest rezultat, care confirmă un an excepţional pentru TotalSoft, dar şi un an de eforturi interne care stau la baza acestor rezultate. Acum suntem într-un proiect complex de maturizare a proceselor interne pentru a livra cu succes pe pieţele occidentale. Avem în plan activarea unei reţele de parteneri de implementare pe pieţele externe, deschiderea unei subsidiare într-o piaţă occidentală, migrarea întregii strategii de vânzări spre conturi medii şi mari, dezvoltarea de soluţii în cloud pentru IMM-uri, simplificarea interfeţelor şi introducerea de noi module care să ajute utilizatorii Charisma să interacţioneze prietenos cu produsul, modernizarea tehnologiilor. Sunt convins că TotalSoft poate deveni unul dintre cei mai respectaţi furnizori de soluţii ERP la nivel european” Liviu Dan Drăgan, CEO TotalSoft.

Conform oficialilor Pierre Audoin Consultants, anul 2010 a fost un al doilea an de criză pentru piața ERP locală, caracterizat printr-o evoluție foarte slabă a veniturilor provenite din servicii, compensată parțial de o creștere a vânzărilor de produse software. Estimările PAC prevăd însă o revenire a pieţei din 2012, când se așteaptă o reactivare a proiectelor importante, oprite sau amanate în anii de vârf ai crizei economice, și prin reluarea angajărilor de către marii jucători ai pieței IT&C. De asemenea, un rol important îl va avea și lansarea programului destinat IMM-urilor, de accesare a fondurilor europene în vederea implementării de soluții ERP. Programul, lansat luna aceasta, se va încheia în martie 2012 și beneficiză de un buget total de peste 65M Euro.

Charisma ERP are în portofoliu peste 700 de companii naţionale şi 60 de grupuri multinaţionale, companii a căror cifră de afaceri însumată depăşeşte 25% din PIB-ul României. Produsul este implementat în 13 ţări europene şi este singurul produs software B2B românesc implementat într-o piaţă occidentală, dar și în Africa.
.